Shanghai 4. – kép nélkül, röviden

Hát eltelt a péntek is, ma csak igazán röviden írnék pár érdekességről, aztán már jön is a jól megérdemelt hétvégi első nagy szunya. 🙂

Későn értem le reggelizni, mire egy koreai csoport már lepusztította a reggeli nagy részét. Így ma pirított tésztát ettem kimcsivel és kevesebb zöldséget. Utána indulás, és persze pont akkor nem viszek fényképezőgépet, amikor a sarkon a cipész és két borbély is épp egymás mellett a munkában elmerülve dolgozik – pedig nagyon jól nézett ki.

A munkát most ugorjuk, dolgoztam sokat, írtam sok státuszjelentést, beszélgettem picit a csajokkal.

Az ebédet viszont buktam némileg, a tegnap kinézett tofu nagyon jó volt, a savanyú ceruzabab is mellé, viszont amit fokhagymás párolt zellerszárnak néztem, az nem zellerszár volt, hanem az ismeretlen nevű keserű zöldség – mert itt a keserű is az ételek része. Ezt némi csipegetés után hanyagoltam, azért minden nekem se megy. Amúgy a pénztáros kiscsaj már felismert és kérdezte kérek-e számlát, mint mindig, és hogy most miért nem kérek rizst. Vagy nem igaz, hogy nem ismerik fel az arcunkat (szerintem amúgy ez egy hülyeség), vagy én vagyok az egyetlen laowai (külföldi) aki odajár.

Hazafele vettem szőlőt és mangót, jót mosolyogtam azon, hogy a nálunk aranyáron kínált magnélküli szőlő itt olcsóbb mint a többi fajta – megfelelően kihasználtam a lehetőséget. 🙂 Btw. a gyümölcs még mindig relatív drága, igaz a sarki kisboltban vettem, de fél kiló mangó és fél kiló szőlő 200Ft volt. Azért az itteni kajaárakhoz képest szerintem nem olyan olcsó.

Nyolcra volt megbeszélve az esti vacsora a Grapery nevű étteremben, de korábban indultam, mert még vissza akartam menni kicserélni az ingeket. A metrónál a biztonsági őr tisztelgett és félrehívott, már nyitottam is rutinosan a táskák – totál meg vannak hülyülve az olimpia miatt itt is.
A boltban megismert a tegnapi eladólány, és természetesen szó nélkül azonnal cserélte a hibás darabot. Meglepő módon a másik ing, amit nem bontottam ki, jó volt. Beszélgettünk kicsit, majd mentem vacsorázni, gondoltam sétálok, úgy többet látok, mintha taxiba ülnék. Egy motoros taxis megérezhette a dolgot, mert megállt mellettem és el akart vinni, igyekeztem leszerelni azzal, hogy szeretek gyalogolni, ezt azonban nem tudta mire vélni, mert hát miért gyalogolnál, ha motorral is mehetsz – mondta. Ennyiben maradtunk. 🙂 Elég turistás (viszont kellemesen nyugis) a városnak ez a része, de legalább ezt is megismertem kissé.

A vacsora ismét nagyon jó hangulatban helyi ételkülönlegességekkel körítve telt. Megtudtam, hogy a talált szexbolt nem is olyan nagy szám, mert már több is van, pl. az egyik nagyobb úton is a Peace hotel közelében, ahol fehér köpenyes patikus nénik szolgálnak ki pult mögül a “egészségügyi boltban”. Ezt azért majd meg kell nézni… 🙂
Megtudtam azt is, hogy ~5000Ft egy alap bicaj. Ejj, ha tudnám hol tárolni már rég vettem volna egyet…

Holnap sok magyar elmegy az Ujgurok földjére kirándulni egy hétre és teljes napfogyatkozást nézni. Irigykedtem azért, nem kicsit. Este utánanéztem, és pont a hazautazásom napján van, pont a teljes fogyatkozás vonalán repülök át, de pont 3 órával az esemény után. Azért a részlegest látni fogom, repülőről úgyse sokaknak sikerül, jó lesz. 2009 júliusban meg amúgy is újra teljes fogyatkozás lesz, teljesen Shanghai közepén. Remélem itt leszek épp és nem lesz felhő. 🙂

Nagyjából ennyi történt ma, és már éjjel fél kettő van (úgy látszik még mindig nem álltam át). Na majd talán hétvégén. Holnap vásárolgatok és járom a várost, vasárnapot még nem tudom pontosan, de szerintem park, múzeum és mozi. Valami hasonló. És lesz nálam fényképezőgép. Be is rakom a hűtőbe… 😀

Tags: , , ,

4 hozzászólás to “Shanghai 4. – kép nélkül, röviden”

1. Andi szerint:

Szia Peti!
    Mi az a Btw???
    A Nagypeti szeretne mao-s hűtőmágnest,ha látsz,és nekem meg ha van kedved még alkudozni hozhatsz valamit a szexshop-ból! :))
    Ma dolgoztam sokat,(7-22)és aztán hazahozott a munkatársnőm,most meg mosok mint a mosó-masa…
    Tegnap találkoztam anyukád nagybátyjával,…és hogy mennyire rád emlékeztetett…picit hasonlítotok.:))
    Hiányzol már nagyon.Várom mindig hogy írj itt,és köszi a ma reggeli sm-t!Mosolygós voltam!
    puszi:
    Manó

2. zaqrack szerint:

Szia Manó!
    A Btw ~ egyébként-et jelent, régi rossz beidegződés, hogy ezeket használom (by the way rövidítése amúgy).

mao-s mágnest +ha látok mást 😉 vadászok, ma megyek bevásárlókörútra úgyis… 🙂

puszi, sok.
    Peti

3. Mama szerint:

Hello Petyka!

Nagyi itt ül mellettem és el van hűlve, hogy állandóan a kajáról írsz. Ha nem ismernénk azt hihetnénk, hogy 120 kiló vagy és nincs más gondolatod, csak az evés. Most megfosztunk téged az ebédünk ecsetelésétől.
    Nagyi kérdezi, hogy lehet-e érezni az olimpiai készülődést, egyébkent hogy viseldenek az emberek. Mint egy környezetvédelmi biztos azt kérdezi, hogy sikerül-e a szmogot visszaszorítani. Tegnap volt a tv-ben az olimpiai jegyvásárlásról beszámoló. (Verik egymást az emberek?)
    Csütörtökön itt voltak a Péterék Svédországból. Hiányoztál.
    NAgyi: A lányunokám (Andi) mellettem ült és sokszor ölelgettük egymást helyetted is. Jól érezte magát és megismerte az Öcsémet és családját. Andi 9-kor elment, mert pénteken egész nap dolgozott.
    Mama: Megint kérnék hütőmágnest ha lehet.
    Vigyázz magadra, hiányzol nagyon, próbálj pihenni is sikeres vásárlást és jó alkut kívánunk, puszi: Nagyi és Mama

4. zaqrack szerint:

Üdv,

persze, hogy mindig a kajáról írok, egyrészt nincs jobb dolgom, másrészt annyira változatos 🙂
    Az olimpiától azért itt elég messze vagyunk, csak annyit érezni, hogy a repülőtéren kifele követ is átvilágították a csomagokat, és a metróban is szúrópróbaszerűen ellenőriznek táskákat. Amúgy semmi. Peking messze van távolságban is és mentalitásban is. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy verekednek, maximum kicsit még aktívabban állnak sorba, mint általában. Otthon mindig nagyon eltorzítják a képet.

Hűtőmágneses helyen pont ma voltam és épp nem vettem semmit, de ha arra vetődök, vagy ismét belefutok természetesen hozok. Sajnos arra nem jár metró, viszont ott olcsók a ruhák, ezért jó esély van rá, hogy jövő héten még egyszer elmegyek.