Hétköznapok Shanghaiban

Kicsit rövid leszek és tömör, mivel hétköznapok révén annyi minden nem is történt az előző héthez képest. A pénteki napot is ehhez a bejegyzéshez fogom csatolni holnap majd, tehát érdemes lesz majd megnyitni újra, csak gondoltam előbb leírom ami ma és tegnap történt, nehogy elfelejtsem. 🙂

Megérkeztünk tehát Shanghai Pudong repterére. Legutóbb a rég reptérre érkeztünk, ezért kérésemre a maglevvel mentünk be a városba (utólag kiderült, hogy küldtek értünk autót, no sebaj…). Nem teszek fel fényképeket, mert ott nem érezni a sebességet, viszont csináltam videókat. Majd otthon megmutatom. Gyors volt, nagyon. Ezután befoglaltuk a szállodai szobákat, mivel a cég törzsvendég, ezért külön a legfelső emeleten végezték még a recepciót is, kellemes volt. 6 éjszakát töltök itt, tehát a végére már szinte otthonomnak mondhatom.

Hosszú hétvége lesz Kínában, hétfőn van a sárkányhajó-fesztivál. Ráadásul a többiek szombat-vasárnap Xianba utaznak, tehát csak én leszek és a város… Meglátjuk mire jutunk 🙂 A szerda némi munkával a szállodában, egy közeli ebéddel és sok pihenéssel telt el, vacsorára leszaladtam a sarokra némi ismert és ismeretlen gyümölcsért, este pedig végre átléptem a bűvös 8 órás alvással töltött időt, ezért viszonylag sikerült kipihennem magam.

Másnap reggeli után a sok csomag miatt kivételesen betaxiztam az irodába (amúgy a metrót preferálom), ahol egy ebédnyi megszakítással ötig bent is maradtam és intéztem a felgyülemlett munkákat. Munka után elmentem a Tudomány és Technológia parknál levő piacra, ami jellegre olyan, mint otthon az Ázsia Center. Ehhez végre vettem egy saját mágneskártyát a közlekedési eszközökhöz, fel is töltöttem 200 yuannel, ez idén talán elég is lesz.

Ismét meg kellett állapítanom, hogy még mindig nem tudok alkudni (azaz a nekem megadott árnak csak a 80yuanra sikerült leszednem, némi utánaolvasgatással (shanghaiexpat.com rulez) 60yuan az elérhető ár, de gyanítom az ennél picit jobb minőségre vonatkozik, szóval 50-re le kellett volna vinnem…), egyelőre nem vesz rá a lélek a “duzzogva kimegyek a boltból, hogy ordibálja utánam a jó árakat” játékra, viszont végtelenül örültem annak, hogy az egész vásárlási folyamatot (3 db rövidujjú ing + egy apró ajándék) kínaiul vittem végbe. Így is az otthoni ár alá sikerült vinnem az ingeket – tehát végülis jól jártam, a boltos meg nagyon jól, de majd beletanulok. 🙂

Este a helyi magyar csapattal (illetve egy részével) volt vacsora a törzshelyükön, jó volt. 🙂 Holnap a munka után céges vacsora + bowlingozás lesz, szombaton pedig úgy néz ki betársulok a helyiekhez és elmegyünk a “fabric market”-re, ahol nem ruhákat, hanem mindenféle ruhaanyagokat, selymet, kasmírt lehet válogatni, és méretre készítik el az öltönyt / ruhát / akármit… még a végén csináltatok magamnak egy másik jó öltönyt, mert annak az esélye, hogy boltban találok magamnak megfelelő méretet mint tudjuk konvergál a nullához… A netes források szerint max. 15000 Ft-ból ki kell jönnie egy öltönyszettnek, ami azért személyre szabott méretnél nem rossz… 🙂

A péntek is hamar eltelt 9-17 munkával, közben egy OM, némi ebéd, említésre sem érdemes. Munka után azonban csapatépítő vacsorára indultunk egy jó kis közeli étterembe. Balázs és Linda összeválogatták a menüt, az elején érdekesség volt az ismeretlen szárnyasból készült tál, ami csak a legízletesebb részekből állt össze (helyi definíció szerint): torok, láb, zúza és némi bőr + tofu. De tényleg jó volt 🙂 A vacsora fénypontja és központja a homár volt, akit először egy piros nejlonszatyorban köszönthettünk pár másodperc erejéig, majd az elfogadó nyilatkozat után már egy jéggel terített tálon ehettük a nyers homárhúst wasabis szójába mártogatva. Jó is volt nagyon! Kétszer visszaköszönt még homár uraság, egyszer a tojással főtt homáragy képében, majd végül a robbantott-főtt homárolló – és ezek is mind nagyon finomak voltak.

1-2 üveg sörtől a lányok világospiros árnyalatot vettek és még a szokásosnál is hangosabbak voltak 🙂 Kilenc körül fogtunk 3-4 taxit és átmentünk bowlingozni, ami egy külső pudongi szállodában volt található.  Teljesen mindegy, ki hogy játszott, mert jót szórakozunk mind, azt hiszem 🙂 Záróra környékén (este 11) még egy jót veszekedtek a a csajok a személyzettel, mert nem az előre kialkudott árról kaptuk a számlát, majd kimentünk a szálloda elé taxit szerezni

A szálloda előtt a lámpák alatt parkolt egy szürke autó, mi pedig kiálltunk elé taxit fogni. Jobban megfigyelve a szürke autóban ült egy kínai úr, aki nagyon mosolygott, aztán egy idő után már nagyon röhögött, ahogy néha oda-odanéztünk (hiszen arról jöttek a taxik). Aztán felbukkant mellette a kocsiban egy lány, kinézett az ablakon,  majd kis idő után megint eltűnt, és akkor már mindenkinek leesett mi történik és kicsit arrébb álltunk, de azt hiszem már késő volt… 🙂 Mindenesetre az úriember meglepően jól (erősen röhögve) viselte, hogy némileg elrontottuk az estéjét. Arra nem jöttünk rá, miért a legfényesebb épület előtt parkol, de végülis mindegy, jót nevettünk mi is 🙂

Még sikerült éjfélkor belefutni egy közlekedési dugóba, aztán vissza szálloda, internet, szunya… és már a hétvégére ébredtem…

Néhány kép itt

A vacsora és a bowling képei