Szabadnap Hongkongban

A szokásoshoz képest kissé tömörebben írom le, mi történt a hétvégén, mert már több napja nem aludtam ki magam rendesen, pici megfáztam és holnap jó kis 12 órás munkanapom lesz. Ha nem írom le, nagyon lemaradok, szóval inkább csak röviden. Aztán lehet otthonról bővítem.

Szombaton Hongkongban bóklásztunk egyéni szervezésben, vasárnap Makaóra mentünk csoportosan.

Szombat délelőtt némi vásárlási céllal mentünk ki a híres Sham Shui Po piacra. A metró a Shanghai-i szinten, olcsó és tökéletes. A villamos pedig nappal is nagyon hangulatos, ahogy az alsó emeleten a 183 centimmel le kell hajtani a fejem 🙂

A Sham Shui Po piac egy kisebb városnegyed. Minden utcában más-más dolgokat kapni: elektronikai gagyit, ruhát, videójátékot, stb. késő délelőttől éjfélig van nyitva a hét minden napján. Napokat el lehet itt tölteni, a kedvező árakban az is segít, hogy Hongkongban nincs ÁFA: Biztos imádják a könyvelők 🙂 Gondolkoztam egy Nintendo Wii beszerzésén, de nem akartam elkapkodni a dolgot, majd legközelebb. Alapára amúgy 35000 Ft, de még ki kell kódoltatni, hálózati átalakító, stbstb. Felkészületlenül nem vágtam bele, inkább csak nézelődtem.

Visszatérve a szállodába leegyeztettem egy találkozót a szokásos csapattal, akik épp a Victoria Peak-en voltak fent. A hegy lábánál találkoztunk, én a hegyre ez alkalommal nem jutottam fel, de hát kell hagyni máskorra is valamit 🙂 Kitaxiztunk először Aberdeenbe, ahol nagyon jót falatoztunk egy kis koszos étteremben (még bundáskenyér is volt az étlapon :)), majd pedig egy dzsunkát kibérelve hajózgattunk körbe fél órát az öbölben, megnézve a lakóhajó negyedet és a híres úszó Jumbo éttermet is. Külön tetszett a lótuszvirágos-teknősös dísztavacska, a jachtkikötő pedig olyan, amilyen egy ilyen kikötő lenni szokott. 🙂

Ezután áttaxiztunk a Hong Kong sziget legdélebbi részén fekvő kis félsziget-nyúlványa, Stanleyre. Itt parti sétányon talán japán turistákfényképezték a kutyáikat a part menti kőfalon, a hongkongi fiatalok gördeszkáztak és fociztak, az európaiak pedig a kismillió bár egyikében iszogattak. Nagyon hangulatos volt, de tényleg lehetne a világ bármely táján. A piacon sok viszonylag jó minőségű vicik-vackot kapni, de erről lemeradtunk, mert a vihar közeledtével az összes bolt hirtelen elkezdett bezárni. Azért az én egyetlenemnek egy hűtőmágnesre meg magamnak némi gyümölcsre még gyorsan lecsaptam. 🙂

Innen visszamentünk a szállodába, majd követzkezett az Sham Shui Po elektronikai részlege, ezúttal este 10kor, vettünk pár dolgot. Hazafele úgy döntöttünk Kowloonról a híres Star Ferryvel kompozunk át a szállóhoz. Vonaljegy: 50Ft, az élmény pedig százszor többet is megér, ahogy a hatalmas világító felhőkarcolók alatt hajózgatsz a tengeren.

A szállodából még este lementünk egy másik sarki kis kifőzdébe, ahol hihetetlenül egyszerű ételeket adtak egészen kozmopolita ízvilággal és még a légkondit is kérés nélkül melegebbre húzták mikor látták, hogy fázunk – pont erre vágytam a másfél napos hőemelkedésemmel. Rákos rántotta, Sajttal sütött tenger gyümölcsei, zöldséges marha – mind finom volt. Az estre a koronát az tette fel, hogy a kifőzdében az LCD TV-n az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag ment – jól végig is néztük 🙂

Lefekvés előtt még kértem egy Algopyrint, hizsen másnap Makaóra kirándulunk, amihez át kell kelni a határon. A határon pedig infrakamerás testvizsgálat van és én nem akartam karanténba kerülni. 🙂