Chengdu – panda nap

Este még elvasalgattam egy másfél órát, közben nézegettem a bő választékban megtalálható kínai tévéadókat. Ha valahogy egyszerűen meg lehet tanulni kínaiul, akkor az ez, mert minden egyes műsor kínaiul is feliratozott. Kezdőknek érdemes angol filmet nézni kínai felirattal, haladóknak pedig tökéletes a kínai film kínai felirattal.

Reggel nyolckor reggeli, mivel kilenckor indulunk a hi-tech fejlesztési zónába. Azaz hogy indultunk volna, ha nem teszik át 9:50-re. Sebaj, legalább megnéztem a Volt egyszer egy vadnyugat utolsó fél óráját kínaiul.

A fejlesztési zónában egy elég erőteljes prezentációval indítottak, bemutatva a város fejlesztéseit, majd a zóna eddigi történetét. Két terület, 85 négyzetkilométer, és olyan cégek dögivel, mint az Intel, IBM, Nokia, Alcatel, SAP, Huawei, satöbbi. További bővítéseket is terveznek. Ezután persze megmutatták élőben is a parkot, épp délidő volt, tehát a fiatal informatikusok és mérnökök tömegekben rajzottak ki az épületekből, hogy a gyönyörűen parkosított részeken átkelve enni menjenek.

Ezután vissza a szállodába, majd gyors céges ebéd a felüljáró alatt található étteremben. Kellemes volt, már hiányzott üres pocakomnak… Ebéd után bepakoltam a bőröndöt, majd indultunk a pandanevelő központba. A buszon bevágtam a szunyát, de azt azért láttam, hogy még a város külső részein is bárhol, ahol szabad felület van, oda fákat ültetnek, az autópálya közepén tökéletesen vágott a sövény és a gondozott virágok díszítik a környezetet, és még a négy emelet felüljárók alatt is nemhogy füvesített a talaj, hanem parkosított.

A panda centrumról nem írok sokat, inkább beszéljenek a képek. Több mint negyven panda van itt, tehát a legtöbb panda egy helyen itt található a világon. A felnőttek külön területen élnek, de a kamaszok (2-4 év) és a bébi pandák együtt vannak csoportokban. Épp a délutáni etetés zajlott, tehát a legelső, az árokban alvó panda után csak aktív evő-mozgó pandákat láttunk. Ebben valószínűleg közrejátszott az is, hogy a pandák kedvenc időjárása volt ma – nagyon párás, de hűvös, 20 fok körüli.

Voltak magányosan hammogók, csoportban zabálók, fára mászó kölykök, a legjobbak talán mégis a bunyózó kamaszpandák voltak, akik egymással verekedve lökdösték le egymást a két méter magas fateraszról, jó nagyokat puffanva. Volt egy pár vörös panda is (firefox), ők gyorsan de mégis méltóságteljesen szaladgáltak körbe a területükön bandákban.

Másfél órát sétáltunk a parkban, nagyon érdekes volt. A buszhoz kiérve megtámadtak minket az illegális plüsspanda árusok, ami kisebb vásárlási hisztériába torkollott a buszon ülők körében. Én szerencsésen kimaradtam belőle, csak csendesen mosolyogtam a helyemen. Aztán végre visszaindultunk a szállodába, másfél óra pihenés és a kijelentkezés után pedig elindultunk a repülőtérre.